Yesterday is history.Tomorrow a mystery. Today is a gift!That's why it's called the present! Life is ten percent what you make it and ninety percent how you take it! ASTROLOGICAL QUESTIONS MAY BE SENT TO MY MAIL ID kmrk1949@gmail.com As many like privacy, I have shifted to this mode.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Dear Sir,
ReplyDelete1) Is foreign travel associated only with 9th house or also with 12th house?
2) How does Rahu play a role in foreign travel?
Regards,
Srinath G
மதிப்பிற்குரிய திரு கிருட்டிணன்,
ReplyDeleteஸ்மார்த்த தமிழ் பிராமணர் என்ற அறிமுகம் எதற்காக?
வலைமனைகளில் எழுதுபவர்களில் பிராமணர்கள் தவிர ஏனையோர் யாரும் இவ்வாறு சாதியை ஒரு தகுதியாக அறிமுகம் செய்து கொள்ளும் வழக்கத்தை நான் பார்க்க வில்லை.
நான் ஒரு ஆசிரியர்,விஞ்ஞானி,மருத்துவர் என்ற அறிமுகங்களே பரவலாக இருக்கின்றன.
மெத்தவும் படித்த தாங்கள் இன்னும் சாதியை விட்டு வர இயல வில்லை இல்லையா?
To Anonymous
ReplyDelete----------யதார்த்தம் என்னவென்றால் ஜாதி ஒழிய வேண்டும் என்று கொடி பிடிப்பவர்கள் அனைவரும் அந்தரங்கத்தில் ஜாதி வெறியர்களாக இருக்கக்
காண்கிறேன். என்னைப்போல மறைக்காமல் ஜாதியைச் சொல்லிக் கொள்பவர்கள் மற்ற ஜாதியினரை மதிக்கவும், புரிதலுடன் கூடிய சஹ வாழ்வு வாழவும் செய்கிறோம். நீண்ட காலமாக ஒருதலைப் பட்சமாக ஜாதி பற்றி எதிர் மறைக் கருத்துக்கள் சொல்லப்பட்டு, ஜாதியின் ஆக்கபூர்வமானமுகம் பலருக்கும் மறந்துவிட்டது. ஜாதியில்லாத நாடுகளில் ''கிளாஸ்'' உள்ளது. 'அரிஸ்டோகிறாட் கிளாஸ், மெர்சன்ட் கிளாஸ்' என்று பகுத்துக் கொண்டு திருமண பந்தம் செய்கிறார்கள்.
எதையும் ஒழிக்க முடியாது. ஒன்றை ஒழித்தால் மற்றொன்றாக அதுவே வெளிப்படும். இப்போது எல்லோரும் உதட்டளவில் ஜாதியைக் கொன்று குழி
தோண்டிப் புதைக்கவேண்டும் என்று பேசிவிட்டு, தன் வீட்டில் திருமணம் என்றால் ஜாதிக்குள் வரன் பார்க்கிறார்கள். அரசியலில் வேட்பாளர்
ஜாதி பார்த்துதான் தேர்வு செய்யப்படுகிறார். எங்கே எப்போது ஜாதியை ஒழிப்பீர்கள் என்று சொல்லுங்கள். அப்போது நானும் உங்களுடன் சேர்ந்து ஜாதியைக் குழியில் தள்ளி மண் அள்ளிப் போடுகிறேன்.
எல்லா ஜாதியனரும் ஜாதிப் பெயரால் சங்கம், அரசியல் கட்சி நடத்தலாம். ஆனால் பிராமணன் மட்டும் ஜாதியைச் சொல்லிக் கொள்ளக்கூடாது
என்பது எந்த ஊர் நியாயம் அய்யா!?
விருது நகர் நாடார் சமூகத்தினரும், நாமக்கல் கவுண்டர் ,நாட்டுக்கோட்டை நகரத்தாரும் திருப்பூர் நாயக்கர்களும், ராஜபாளயம் ராஜு நாயுடுக்களும், ஆற்காடு முதலியார்களும் அரசு உதவியாலா முன்னுக்கு வந்தார்கள்? ஜாதி ஒற்றுமை அல்லவா அவர்களின் ஆணிவேர்?!
பாரதம் வேற்றுமைகளைப் பெரிது படுத்தாமல், வேற்றுமை இயற்கை என்பதை அங்கீகரித்து 'வெரைட்டி'யை ரசிக்கும் மனோபாவம் ஆதியில் இருந்து
பெற்றதாலேயே இன்று வரை நிலைத்து நிற்கிறது.வேதம் முதல் உணவு வரை எல்லாவற்றிலும் பல "வேரியேஷன்". ஜாதியும் அப்படிப்பட்ட 'வேரியேஷ'ந்தானே தவிர, வேற்றுமைக்கு வேலை இல்லை.
ஜாதி அமைப்புத் தவறல்ல.ஜாதி துவேஷம் தவறு."குலத் தாழ்ச்சி உயர்ச்சி சொல்லல் பாவம்"--
TO SRINATH
ReplyDelete----------- Both 9th and 12 th lords play the role in foreign travel. 9th is more pronounced. Chandra in 12th to lagna gives foreign travel. 10th lord in 12 also gives foreign travel 10th lord in 7th too gives foreign travel.Raghu dasa or bhukthi gives foreign travel.According to nadi rules guru, chandra and raghu combination makes foreign travel longer/permanent.If kethu is involved only temporary stay.
Thanjavooraan said:(copied from mail)
ReplyDeleteதிரு கிருஷ்ணன் அவர்களுக்கு, தங்களுக்கு வந்த கேள்வியும் அதற்குத் தங்கள் பதிலும் கண்டேன். ஜாதிப் பிரிவினைகள் பற்றிய தவறானதொரு கண்ணோட்டத்தைத் தமிழ்நாட்டில் ஏற்படுத்தி விட்டார்கள். அதன் பயனாக ஜாதி என்று சொன்னாலே அவனை 'வெறியன்' அல்லது ஒருதலைப் பட்சமானவன் எனக் கருதும் பாங்கு ஏற்பட்டுவிட்டது. ஆங்கிலேயர்களின் ஏகாதிபத்தியம் இங்கு ஏற்படுவதற்கு முன்பு அவரவர்களுக்கு என்று ஏற்றுக்கொள்ளப்பட்ட தொழில்களைச் செய்து வந்தார்கள். அப்போது இவர்களுக்குள் எந்த வேற்றுமையும் ஏற்பட்டுவிடவில்லை. ஆனால் ஆங்கிலேயர் இங்கு அடியெடுத்து வைத்தபிறகு எல்லோரும் அவனுக்கு ஏவல் செய்யவும், பற்பல எடுபிடி தொழில்களில் தங்களை ஈடுபடுத்திக் கொண்டதாலும் ஜாதி அமைப்பின் நோக்கம் தவறி அது ஒரு பிரிவினைக்கும் ஏற்றத்தாழ்வுக்கும் வழிவகுக்கின்ற அமைப்புக்களாகத் தோன்றிவிட்டது. ஜாதிகள் பிறப்பால் ஏற்படுவது அல்ல. ஒரு குறிப்பிட்ட ஜாதியில் பிறந்தவர் அந்த ஜாதியினர் என்ற நிலை இருநூறு ஆண்டுகளுக்கு முன் இல்லை. எல்லோரும் எல்லாமும் செய்யலாம் என்ற நிலை வந்த பிறகுதான் ஜாதி அமைப்புக் குலைந்து போய், யார் என்ன தொழில் செய்தாலும், அவரவர் பிறந்த குலத்தை, ஜாதியைத் தனது என்று எண்ணிக் கொண்டார்கள். ஒன்றை நாம் முழுமையாகப் புரிந்து கொள்ளுதல் அவசியம். ஜாதிகள் என்பது பிறப்பினால் அல்ல, ஒருவன் செய்யும் தொழிலினால் என்பதுதான். என்னுடைய ஒரு கட்டுரையில் நான் முன்பே எழுதியுள்ள ஒரு பகுதியை இங்கு எடுத்துக் காட்டி எனது கருத்தை நிறைவு செய்துகொள்ளுகிறேன்.
" பண்டைய காலத்தில் சமுதாயத்தில் ஒவ்வோர் பிரிவினரும் அவரவர்களுக்கு உரித்தான பணிகளைச் செய்து வந்தனர். வர்ணங்கள் பிறவியால் வருவது அல்ல. அவரவர் ஏற்றுக் கொண்டு செய்யும் தொழிலால் ஏற்பட்டது. க்ஷத்திரியனாகப் பிறந்த விஸ்வாமித்திரர் பிரம்ம ரிஷியாக மாறியதாக நமது புராணங்கள் கூறுகின்றன. பிறப்பாலன்றி செய்யும் தொழிலால் சமுதாயம் பிரிவில் ஒற்றுமையோடு வாழ்ந்து வந்த நிலை மாறி ஆங்கிலேயரின் வருகைக்குப் பிறகு எவரும் எந்தத் தொழிலும் செய்யலாம் என்ற நிலை ஏற்பட்ட பிறகு வர்ணப் பிரிவினைகள் அர்த்தமில்லாமல் போய்விட்டது. ஒருவரின் வர்ணத்தை அவன் பிறந்த குலம் நிச்சயிக்க முடியாது. அவன் வாழும் முறை, செய்யும் தொழில் இவற்றால் அமைகிறது. வள்ளுவன் வாக்குப்படி "அந்தணன் என்போன் அறவோன், மற்றெல்லா உயிர்க்கும் செந்தண்மை பூண்டொழுகலான்" எனும் வாக்குக்கேற்ப இன்னமும் சிலர் செந்தண்மை பூண்டு அந்தணராக வாழ முயற்சித்து வருகிறார்கள். அவர்களை நாம் குறிப்பிடும் வரையறைக்குள் கொண்டு வர முடியாது. இந்த முறைகளுக்கு மாறாக பல்வேறு தொழிலில் ஈடுபட்டுக் கொண்டு, பிறப்பால் தன்னை அந்தணன் என்று சொல்வதால் மட்டும் ஒருவன் அந்தணனாக முடியாது. இதுதான் முடிவான கருத்து.
அரசாங்கமும் எல்லா நிலைகளிலும் உங்கள் ஜாதி என்ன? மதம் என்ன? என்று கேள்விகளைக் கேட்டு, அவரவர் பிறந்த குலத்திற்கேற்ப ஜாதியையும் மதத்தையும் சொல்லி வருகிறார்கள். இந்தியன் எனும் ஒரு ஜாதிதான், இந்த ஜாதியாரில் யார் வேண்டுமானாலும் எந்தத் தொழிலையும் செய்யலாம் என்ற நிலை இருக்கும்போது எந்தத் தொழிலுக்கும் யாரும் உரிமை கொண்டாட முடியாது. ஆனால் அரசியல் ஆதாயங்களுக்காக அரசியல் வாதிகள் இன்னமும் ஜாதியை வலியுறுத்தி, மக்களைக் கூறுபோட்டு அவர்களுக்குள் பிரிவினை உணர்வையூட்டி பலனை அனுபவித்து வருகிறார்கள். இதில் சிலருக்கு ஆதாயமும் கிட்டலாம். பலருக்கு பாதகமான விளைவுகளும் ஏற்படலாம். இன்றும் வர்ண பேதம் உண்டு என்றால் இங்கு க்ஷத்திரியன் யார்? வைசியன் எனப்படுவோர் யார்? பிரித்து இனம் காண முடியுமா?
Hello Sir,
ReplyDelete1) To what extent it is valid or is it inappropriate to say that a person will exhibit characteristics of the dominant planet / planet's in his/her chart, irrespective of janma lagnam?
2)The other subject which brings in utmost curiosity about the supreme benefic being Brihaspati & Shukra comes second (or they both are equal?). Also, Shukra came out deserving the Sanjivani Vidya, while Brihaspati didnot. Could you enlighten on this aspect as to why Shukra holds the credit for possessing Sanjivani Vidya from Lord Shiva.
I remember your header which clearly states "do not pack questions", yet curiosity won over.
Kindly Oblige.
Thank You....
Please Stop anymore comments here about ஜாதி based comments, this place is meant for more ஜோதிடம் subject related matters.
ReplyDeleteSuri
Dear Sir, just to confirm with the following scenario of a horoscope, Rahu position in 8th House and related question
ReplyDeleteIn rasi - Rishaba Lagnam, Sat& Ket in 2nd, Rav & Bud in 3rd house, Suk in 4th house, Rahu in 8th, Guru in 9th house, kuj in 11th
1. Rah in 8th House, does this scenario bring short life?
2. 8th house having, 2nd house அயுள் காரகன் பார்வை, does bring poorna ayasu ?
3. What are consequences of Rahu seated in such a rasi position ?
Dear Sir, Thx for your explanation on foreign travel. Its is interesting 10th lord in 7th may give foreign travel. Neither 9th or 12th house are involved...Then how is it concluded?
ReplyDeleteRegards,
Srinath G
OUR PRANAMS TO YOU SIR. OVERWHELMED WITH YOUR SERVICE. Our relative,RANGANATHAN, DATE OF BIRTH 11TH NOVEMBER 1975 BY 0644 A.M. AT NAMAKKAL. STAR: AVITTAM, RAASI MAKARA, REPEATED ATTEMPTS TO MARRIAGE IS NOT WORKING. ANY DOSHA IN HIS HOROSCOPE. WHAT ARE THE PARIHARAMS TO BE DONE. WHAT ARE THE PROSPECTS OF HIS FUTURE IN BOTH OFFICIAL AND PERSONAL LIFE?
ReplyDeleteTo San
ReplyDelete---------Lagnam and lagnathipathi plays a definite role in shaping a man's characteristics. Also the placemnt of chandra and surya. If chandra and sutya are weak, lagnathi pathi alone can not act.If the lagnam and lagnathipathi are weak in ashtavarga, then the focus shifts to planets and houses which get more parals.If lagna and lagnathipathi are strong only lagnathipathi rules.
Puranam based matters are like spices in food.
Just because sukra got sanjiivIni vidya from Shiva, he can not be termed as powerful. How he used it is more important. He was helping
the negative forces.Guru looks not powerful, but he is the supreme benefic.When his influence is on any one, that person becomes sober and righteous.As all righteous persons are cheated by Asuric forces,guru and his folloowers are also cheated. That does not give credit to sukra. Sukra gives negative fame and notorious attitude. Guru gives peace and tranquility. The choice is yours.
To Anonymous-Suri
ReplyDelete------------------ Thank you for cutting short that unwanted discussion.I belong to a Brahmin family which never thought of differentiating people on caste basis. Even though we did not
loose our caste identity,we were the pioneers
who spread the message of equality of all castes and none should be prejudiced against the other castes.Caste was rather a decentralised set up for easy administration.
It was the Britisher who wanted a centralised
administration broke the back bone of caste by poisoning the mind of people and setting one against the other.Okay. Thank you.
Are you Singai Suri or Subburethinam Suri?
TO ANONYMOUS-About Raghu
ReplyDelete--------------------------
Answered in Sep-one-1 Q&A
TO SRINATH
ReplyDelete---------- THE 10th lord in 7th makes the subject keep away from home on the pretext of office duties. That brings discord between the couple.Many working women who are separated from husbands on grounds of office transfers have 10th lord in 7th. Many Muslim women and men who live a longer years separated for going foreign to earn a fortune have this 10th lord in 7th.
Astrology has no thumb rule.The experience of the astrologer also is vital.
TO Anonymou-Ranganathan
ReplyDelete-----------------------This column is for general doubts only. Please repost your question in Astrology Q&A for Sep2010-0ne -1
The Cloud has cleared now.
ReplyDeleteThank you Sir.
Namaskar sir,
ReplyDeleteI wanted to ask u about my daughters marriage.Sir when will she get married and how will be her married life.Sir if possible plz tell us the exact year.Sir can u tell us from which profession will the boy belong.Sir plz help us as we have been luking for a gud match from a long tm.Sir if possible can u plz tell us how do we proceed in our search so that we get a gud result soon as its been a long tm since we are not able to suceed due to some reason or the other.One more thing sir we have adopted her frm my brother so sir will this affect in finding a match.Sir as we have adopted her nw people have started saying things as we are not able to find a match for her.Sir plz help us.Her details
DOB-3rd June 1985
Time-7:28PM
place-Saharanpur
Thanku in advance sir.
i just got engaged recently on 17th july 2010 and now looking for a date to get marry. is 29th feb 2012 a good date? if not please recommend some to me.
ReplyDeletemy DOB: 21 dec 1986
POB: kuala lumpur, malaysia
time: 8.45pm
gender: female
my fiance DOB: 21 july 1986
POB: Punjab, India
time: between 8-9am
gender: male
To anonymous-DOB 3rd June 1985
ReplyDelete------------------------------Please post in astrology Q&A SEP2010-0NE-1
TO ANONYMOUS-FOR MARRIAGE MUHURAT
ReplyDelete---------------------------------PLEASE get the muhurat date from a professional astrologer. As there are many & various regonal variations, it is beteer you get the date locally. In south India Tuesday is not auspicious day. Where as in north India Mangalwar is auspicious.Moreover you have asked for a date in 2012! The almanac for Feb 2012 will be available only by May 2011.Are you going to wait for the marriage for another 17 months? Any way go to your professional, local astrologer.
Respected Sir,
ReplyDeleteI understood more about Neecha bangam from your previous posts.Thank you very much for the elaborate and detailed answer. But I had a doubt.... What if two powerful planets are exhalted and aspect each other from their exhalted position? Is this a strengthening aspect or weakening aspect. Kindly please explain with an example.
Thanks,
Padma
to anonymous padma---neechabanga
ReplyDelete--------------------
Guru in kataka .Sukra in meena. Both are in exalted state.Guru aspects sukra as guru has 9th aspect. Though sukra is in exaltation, his exalted power will diminish very much because he is aspected by exalted guru.
Thank you so much for your clarification Sir!So you are saying that between Guru and Sukra, Guru`s power remains the same ( the powerful exhaltation) but Sukra`s power goes down since it is aspected by the exhalted Guru. But if both the lords aspect each other, example Guru from Kataka and Kuja from Makaram then both the planets will aspect each other. In this case will both the grahams become Neecham ?
ReplyDeleteThank you in advance!
Padma
To Padma
ReplyDelete----------In my previous example guru and sukra are enemies. But guru and kuja are friends.So the effect of their aspecting each other will normally do good. Even then there can not be two masters for a single event. That way the result of uchcham will be diminshed for both.
Thank you very much Sir for your reply on Neechabanga!
ReplyDeleteSincerely,
Padma
Dear Sir,
ReplyDeleteHow do we consider the effect of a house when the Lord own 2 places.For eg: Dhanur lagana, placement of Mars(5,12) in 5th or 12 place?
1)Could we say its bad if 5th lord is in 12th
OR 2) Could we say its good because 12th lord is in 12th place OR anything else.
Please advise.
Regards,
Srinath G
To G.Srinath
ReplyDelete------------
In my experince I take such postion for mars as neutral.Neither benefic nor evil.Because mars is the lord of one trigona rasi and one dark rasi.In your example mars will act only as dark rasi lord.
How ever the jambavans of astrology like B.V Raman says "for dhanusu rasi mars and jupiter are benefics.Venus, saturn, and mercury are evils. Jupiter and moon are neutrals". I am still searching the basis for his statement
Hi sir, I am naresh kumar.
ReplyDeleteMy Question:
whether sade-sathe brings good result or bad results to kumbha and magara lagna. pls tell sir.
To Narash Kumar
ReplyDelete--------------- As saturn is the lord of both makara & kumba sade saathi may have lighter trouble for those subjects.Anyway sadesaathi will be troubling those rasi subjects also but
to a lighter extent.
dear sir,
ReplyDeletedoes jupiter has 3rd aspect?
combust venus (7deg from sun) in 12th house for dhanur lagna male, navamsa lagnam leo, suriyan is in virchigam and sukran in magram. what is the effect of combustion?
for danur lagnam, sani(vakram) is in meena with chandran in the same pada of revathi? what is the effect of this?
To Anonymous
ReplyDelete--------------In this section no individual horoscopes will be discussed.I am able to smell you are having either your own horoscope or family members horoscope on hand.With out analysing other aspects of the horoscope nothing can be said. No planetary position discussion here ,please.